diumenge, 23 de febrer de 2014

En la pols de l'aire



Dibuix: Carme Rosanas.



Disseny d'Helena Bonals.


  

Sovint ho penso.

L’amor és com aquesta cançó

que ara escoltes.

És com tu i és com jo.

El veus passar,

saps que és aquí,

llunyà i dolorós alhora,

i no el pots haver,

però és dolcíssim

en la pols de l’aire. 


Jordi DORCA




La pols de l'aire s'eleva, 

però prové de les nostres passes, 

del nostre passat ple de teranyines.

L'amor no el pots haver en el poema, 

però tampoc fora d'ell. 

Només és present per uns instants

quan la moneda cau de gairell.  


Helena BONALS




Sovint ho sento.

L'amor, endins,

el respirem sempre, en la pols  de l'aire.


Esmicolat  en mil bocins,

proper  i llunyà  alhora,

dolorós i dolcíssim, tot  en u.

El respirem sempre, en la pols de l'aire.


Cau la moneda i giravolta rabent.

La impulso,  (com qui fa estrafolla)

només perquè l'amor perduri.


Carme ROSANAS














35 comentaris:

  1. Com és que no hi poses cap poema teu???

    ResponElimina
  2. El cartell em sembla molt bonic i molt i molt ben trobat pels teus versos i pel teu títol... M'agrada molt.

    Ara sí que ja hi ha un poema! També el trobo preciós, aquest que dóna el títol al llibre.

    ResponElimina
  3. Havia oblidat de dir, que aquest dia crec que sí que podré venir... espero que no m'ho espatlli ningú.

    ResponElimina
  4. La pols de l'aire s'eleva,
    però prové de les nostres passes,
    del nostre passat ple de teranyines.
    L'amor no el pots haver en el poema,
    però tampoc fora d'ell.
    Només és present per uns instants
    quan la moneda cau de gairell.

    ResponElimina
  5. El cartell, el poema... Sensibilitat en estat pur. Per cert, aquesta biblioteca queda a prop de l'estació de la Renfe?
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Montserrat. Si véns, m'agradaria que llegissis. Em faria molta il·lusió.

      Elimina
  6. Galionar,

    la biblioteca és a 10-15 minuts de l'estació, quant surts en direcció a La Farga, a Josep Tarradellas i Joan, 44.

    Quina il·lusió si pots venir finalment!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Helena. No ho sé encara, m'agradaria però he de lligar coses... M'anoto l'adreça.

      Elimina
  7. Quan la pols de l'aire ens embolcalla, sentim l'amor com una dolça cançó...
    M'agrada el títol del poemari, Jordi.
    Bon vespre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Roser, havíem previst un altre títol, sí. Però al final vaig decidir posar-hi aquest. Gràcies!

      Elimina
  8. Fa goig "construir" un poemari. Que vaja bé, la presentació.

    ResponElimina
  9. El cartell el trobo exquisit, molt elegant i de gust. I els poemes magnífics con de costum. El que em sap greu és que aquesta data celebrem el Dia de la Dona amb un recital.
    Ho sento, pensava venir, em feia il·lusió i ho tinc ben a prop de casa, però em serà impossible. :(
    Que vagi tot molt bé!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, moltíssimes gràcies, Glòria. Ja coincidirem en una altra ocasió. Que vagi molt rebé el vostre recital. Abraçada.

      Elimina
  10. Que vaja molt bé! Molta llum a tots dos!!!

    ResponElimina
  11. Gran cartell de presentació i amb aquests dos poemes encara brilla més!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Sílvia. És un gran cartell. Hi ajuda molt.

      Elimina
  12. Això de ser de terra endins és una murga. Jo també llegiria...me conformaré amb la tanca virtual, oberta en una pantalla.

    Us envio abraçades, clar, de les que comforten...

    ResponElimina
    Respostes
    1. No et preocupis, Montserrat. Et dedicarem un poema.

      Elimina
  13. Molt bo ! sobri i elegant ... si pugues vindria pero no ho se ...

    ResponElimina
  14. Gràcies, Miquel Àngel. Mirarem de fer honor als qualificatius.

    ResponElimina
  15. Carme,
    és molt i molt ben trobat, el teu poema. El llegiré jo, oi?

    ResponElimina
  16. Felicitats pel llibre, Jordi. Aquest tast de poemes m'ha agradat molt. Em sap greu però divendres no podré assistir-hi. Que tingueu una bona vetllada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Consol.
      No pateixis, un altre dia serà.
      De tota manera, en el guió de lectures figuren dues tankes que vaig escriure inspirant-me en fotografies teves.
      Abraçada.

      Elimina
  17. Ha quedat un post cap-i-cua...

    carme
    helena
    jordi
    helena
    carme

    fins després!

    ResponElimina
    Respostes
    1. CHJHC
      (podríem conformar el servei d'espionatge de la nova república)

      Elimina
  18. i tant de bo no es porti aquesta pols el vent i només ho bressoli

    https://blocdejavier.wordpress.com/2015/02/11/en-la-pols-de-laire/

    ResponElimina
  19. i tant de bo no es porti aquesta pols el vent i només ho bressoli

    https://blocdejavier.wordpress.com/2015/02/11/en-la-pols-de-laire/

    ResponElimina